Admin Logo
themebox Logo



تاریخ:دوشنبه 14 بهمن 1398-08:29 ب.ظ

نویسنده :ولی غلامی

دانلود کتاب

كتاب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار كنید، چطور بیاندیشید و چطور خط فكری خودتان را پیدا كنید و شكل بدهید. اما موضوعی که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، این است که شما وقتی کتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانید دید وسیع‌تری پیدا می‌کنید و به همان نسبت تعریف شما از کتاب کامل‌تر می‌شود. و نکته مهم اینکه شما هرچقدر بیشتر کتاب بخوانید، بهتر متوجه می‌شوید که به چه نوع کتابی علاقه دارید. وقتی که یک کتاب می‌خوانید تک تک جملات آن در ناخودآگاه شما باقی می‌مانند، فقط کافیست کمی به آن فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت قرار دهید. کتاب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار کنید، چطور بیاندیشید و چطور خط فکری خودتان را پیدا کنید و شکل بدهید. کتاب به شما اجازه می‌دهد به جای تمام زندگی‌هایی که نداشته‌اید زندگی کنید. به جای تمام تجربه‌هایی که نداشته‌اید و به جای تمام تصمیم‌هایی که هنوز به سراغتان نیامده‌اند فکر کنید و از قبل جواب مناسب را بدانید. با مطالعه زیادتر کتاب‌ شما هیچ‌وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شوید! انگار همه چیز را از قبل می‌دانید و یاد گرفته‌اید که چطور رفتار کنید. حفظ کردن جملات یا ادبی حرف زدن به شما هیچ کمکی نمی‌کنند! روح آدمی باید کتابی را ببلعد. در میان اما، منتقدان و نویسندگان در سراسر دنیا یک سری از کتاب‌ها را شاهکار می‌دانند. کتاب‌هایی که شاید برخی از ما به راحتی نتوانیم آن‌ها را شاهکار و یا حتی کتاب تلقی کنیم. با این حال برای مشاهده این کتاب‌ها که در سراسر جهان مورد ستایش هستند می‌توانید نگاهی به لیست صد کتاب برتر تاریخ بیاندازید. شاید به طور میانگین گفته شود که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما پایین است اما در این میان افراد زیادی هستند که مدام در کتابخانه ها به دنبال کتاب هستند و خواندن را یکی پس از دیگری انجام می‌دهند. خیلی‌ها به دنبال کتاب‌های تاریخی هستند ، برخی دیگر کتب فلسفی را می‌پسندند و عده‌ای به دنبال یک رمان طولانی هستند تا شب‌های گرم تابستان و سرد زمستان را با خواندن یک رمان هیجان‌انگیز ، گرم تر کنند. 

کتاب صوتی:

امروزه کتاب صوتی یا کتاب گویا به خاطر مشغله زیاد افراد به شدت رواج یافته اند. با این همه همه‌ی ما دوست داریم که کتاب مورد نظرمان را سر فرصت و در آرامش کامل بخوانیم ، اما شاید هرگز چنین فرصتی پیش نیاید. به همین خاطر استفاده از کتاب‌های صوتی بهترین گزینه است. استفاده از کتاب های صوتی مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها استفاده صحیح از زمان هایی است که هدر می‌روند، مانند ساعات طولانی که در ترافیک کلان شهرها مجبور به گذران هستید. دانلود زیارت عاشورا 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه اجتماعی مداد : شبکه اجتماعی مداد



نظرات() 

تاریخ:جمعه 11 بهمن 1398-11:45 ب.ظ

نویسنده :ولی غلامی

آشنایی با ثبت برند و انواع برندینگ

آشنایی با ثبت برند و انواع برندینگ

برند و برندینگ در چند سال اخیر به یکی از اساسی ترین بخش های کسب و کار و بازاریابی تبدیل شده است.

اگر شما حتی جزو افرادی باشید که با دنیای تجارت کاری ندارید، به عنوان مثال اگر یک خانم خانه دار باشید نیز در چند سال اخیر به دفعات واژه ی برند را شنیده اید.

بخصوص زمانی که خانم ها سعی می کنند از یک فروشگاه نامبروان یک مانتو، پالتو، کفش، کیف، روسری یا هر چیز دیگری بخرند، می گویند به سادگی این نگاه نکن، هم قیمتش خیلی بالاست هم برنده!!

برند بودن یک کالا یعنی چه؟ برند بودن یعنی با کیفیت بودن؟ برند بودن یعنی یک کالای گرانقیمت؟

آیا تاکنون بصورت تخصصی به معنی و مفهوم کلمه ی برند توجه کرده اید؟؟

معنی برند چیست؟

با یک مثال بسیار ساده به معنی و مفهوم برند می پردازیم.

شما تصور کنید وارد یک هایپر مارکت (فروشگاه بزرگ) می شوید در یک قفسه تعدادی شامپو یا مایع ظرفشویی کنار یکدیگر چیده شده است.

نخستین چیزی که در نگاه اول توجه شما را جلب می کند، برند محصولات است اگر شامپویی که می خواهید خریداری کنید از برندهای شناخته شده دنیا همچون سان سیلک (sun silk)، داو (Dove)، هد اند شولدرز (Head & shoulders) و ... باشد خیالتان راحت می شود که شامپویی که خریداری می کنید با کیفیت است.

در مرحله ی بعد توجهتان به متناسب بودن شامپو با موهایتان (شامپو موی چرب، شامپو موی خشک و ...) و قیمت آن محصول جلب می شود.

اما چه چیزی باعث می شود که شما با نگاه کردن به برند محصول اطمینان خاطر پیدا کنید که این محصول حتما از کیفیت خوبی برخوردار است؟

برند معتبر برندی است که حس اعتماد و اطمینان را در مشتری ایجاد کرده و مشتری با دیدن لوگو یا نام آن برند، احساسات خوبی که نسبت به آن برند دارد در ذهنش تداعی می شود.

حال حالتی را تصور کنید که شما وارد هایپر مارکت شوید اما تمام شامپوهایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند برند که شامل نام یا لوگو محصولات می شود را نداشته باشند.  

شما برحسب اتفاق یکی از شامپوها را خریداری کرده و به خانه می آورید و پس از مصرف کردن شامپوی مورد نظر از کیفیت آن خوشتان می آید و تصمیم می گیرید همیشه از همان شامپو مصرف کنید، اما وقتی به روی قوطی شامپو نگاه می کنید هیچ لوگو و نامی را مشاهده نمی کنید!!

اینجا با یکی دیگر از ویژگی های برند آشنا شدیم، برند وسیله ای که بین یک محصول یا کالا و محصولات یا کالاهای مشابه تفاوت ایجاد می کند و در واقع شناسنامه ی آن محصول محسوب می شود.

برند یا مارک یا نمانام شامل نام، عبارت، لوگو یا طرحی است که موجب شناساندن یک محصول یا خدمات و تفاوت بین محصولات و خدمات با سایر محصولات و خدمات مشابه می شود.

اما چگونه وفاداری به یک برند ایجاد می شود؟

شما دفعه ی اول که یک محصول را خریداری می کنید از ویژگی ها و خصوصیات آن اطلاعاتی ندارید، اما پس از مصرف اطمینان کسب می کنید که این محصول در آینده می تواند به درد شما بخورد یا خیر؟

در اینجا نیز مجددا همان مثال شامپو را عنوان می کنیم، وقتی شما دفعه ی اول یک شامپو می خرید کلی وقت می گذارید در گوگل سرچ می کنید، از دوستانتان سوال می پرسید، در اینستاگرام از کامنت های مردم استفاده می کنید و ...

در نهایت با توجه به جنس موها و بودجه ای که در نظر گرفته اید یک شامپو را می خرید و پس از مصرف که از کیفیت آن رضایت داشتید، دفعات بعدی یک حس اطمینان در مورد آن برند در شما ایجاد می شود و دفعات بعد به مشتری ثابت و وفادار آن برند تبدیل می شوید و همیشه از آن برند خریداری می کنید.

مثالی که ما در بالا برای برندینگ محصولات بیان کردیم، مثال شامپو بود ولی برندینگ و ثبت برند برای سایر محصولات و خدمات نیز صدق می کند.

این روزها اینقدر برندسازی ارزش و اهمیت پیدا کرده است که در مورد هر محصولی که صحبت می کنی مردم برندهای مطرح آن را می شناسند به عنوان مثال:

برندهای مطرح لپ تاپ: لنوو، اچ پی، دل، ایسر، ایسوس، اپل و ...

برندهای مطرح ساعت: رولکس، امگا، برمونت، سیکو و ...

برندهای مطرح موبایل: اپل، سامسونگ، هوآوی، سونی، موتورولا، اچ تی سی و ...

اما برندینگ تنها منحصر به محصولات و خدمات نمی شود بلکه انواع مختلف برندسازی وجود دارد.

انواع برندسازی:

برندینگ دیجیتال: یکی از مهمترین انواع برندسازی که در دنیای مدرن این روزها مطرح است برندسازی از طریق طراحی سایت است.

در دنیای عصر ارتباطات و دیجیتال اکثریت شرکت ها و کارخانه ها برای شناساندن محصولات و خدماتشان و برندسازی از متخصصان طراحی سایت و کارشناسان سئو کمک می گیرند.

متخصصان طراحی سایت و کارشناسان سئو کمک می کنند تا سایتی پر قدرت را با اصول استاندارد به گوگل و در نتیجه به کاربر معرفی کنید.

اما در این میان همه ی سایتهایی که بالا می آیند فروشگاهی و برای عرضه ی محصولات و خدمات نیستند.

برخی سایتها برندسازی می شوند اما در حوزه های خبر و سرگرمی و تفریحی فعالیت می کنند که در این میان می توانیم به مجله خبری ژولی پولی اشاره کنیم.

برندینگ مشارکت: برخی برندهای نو پا با برندهای بزرگ و شناخته شده مشارکت می کنند تا بتوانند شناخته شوند و به اهداف خود در جهت برندینگ دست یابند.

برندینگ کشوری: برای اینکه توریست و گردشگر را از کشورهای مختلف به کشور جذب کنیم باید از طریق برندسازی کشوری اقدام کنیم.

بسیاری از کشورها هستند که نامشان یادآور ویژگی های خاصی است و از این طریق گردشگر به کشورشان سفر می کند.

به عنوان مثال کشور فرانسه با داشتن برج ایفل، قصر ورسای و مکانهای دیدنی دیگر توریستی ترین کشور دنیا شده است.

ما هم اگر به بخش های تاریخی و باستانی کشورمان بیشتر بپردازیم می توانیم ایران را به برند گردشگری جهان در زمینه ی تاریخی تبدیل کنیم.

برندینگ شخصی: برخی افراد همچون سلبریتی ها در یک زمینه ی خاص شناخته می شوند و به شهرت می رسند، این اشخاص می توانند در حوزه ی فعالیت خود موجب جذب مشتری و مخاطب شوند. مثل: بازیگران، خوانندگان، پزشکان و ...

برندینگ علّی: موسسات خیریه، موسسات حمایت از زنان بی سرپرست، موسسات ترک اعتیاد، آسایشگاه های سالمندان و ... که در زمینه انجام امور خیرخواهانه فعالیت می کنند. همچون: مدیاک ، خیریه کهریزک، جمعیت امام علی، موسسه امام صادق ، بنیاد علوی ، موسسه محک و ...

اما برای ثبت برند چکار باید بکنیم؟ به کجا باید برویم؟ حتما باید از موسسات حقوقی کمک بگیریم؟

برای رسیدن به پاسخ سوالات خود با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

مراحل ثبت برند:

اکثریت موسسات حقوقی به مردم می گویند که خودشان نمی توانند ثبت برند انجام دهند و حتما باید از یک وکیل و کارشناس حقوقی کارآزموده کمک بگیرند.

بله اگر شما اصلا اطلاعاتی در زمینه ثبت برند ندارید حتما باید از یک مشاور حقوقی کمک بگیرید اما اگر کمی مطالعه کنید خودتان نیز می توانید برای ثبت برند اقدام کنید.

در اولین قدم یک نام مناسب برای برند مورد نظر خود انتخاب کنید.

مراحل ثبت برند از طریق سایت مرکز مالکیت معنوی انجام می شود.

وقتی به سایت مراجعه کردید، اول سرچ کنید که قبلا نام برند شما توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد.

سپس اظهارنامه ثبت برند را نشاندهنده ی درخواستتان است را پر کنید.

اسکن کارت ملی و شناسنامه، کارت بازرگانی و جواز کسب یا جواز تاسیس و عکس برند را در سامانه آپلود کنید.

کارت بازرگانی برای افرادی است که در برند آنها حروف لاتین وجود دارد.

یکماه طول می کشد تا کارشناسان بررسی کنند و برند را مورد تایید یا عدم تایید قرار دهند.

اگر برند شما مورد تایید واقع شد مدارک را با پست برای سازمان بفرستید.

مبلغی که بابت هزینه ی ثبت کردن برند می باشد را واریز کنید.

ثبت برند را دوبار در روزنامه رسمی چاپ کنید (البته با 30 روز فاصله)

اعتبار گواهینامه ثبت برند 10 سال است.

 



نظرات() 



ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو